Helft van de ZZP’ers scoort opdrachten via Linkedin

linkedinlogoDe zzp’er gebruikt social media als Facebook, LinkedIn en Twitter steeds vaker voor contact met collega-ondernemers (+17%) en het vergaren en/of delen van kennis (+12%). Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 1.179 zzp’ers in opdracht van Ziggo.

Opdracht scoren via social media
Bijna één op de twee zzp’ers die actief is op LinkedIn, scoort jaarlijks één of meer opdrachten via het platform (46%); daarmee is het zakelijk netwerk het meest effectieve platform voor zzp’ers. Facebook en Twitter volgen, met respectievelijk één op de drie en één op de vijf zzp’ers die succesvol zijn op deze platforms, zodra ze er eenmaal zakelijk actief zijn. Google+ (16%), WhatsApp (11%), Instagram (9%) en YouTube (7%) completteren de lijst.

Volg ook de LinkedIn pagina van ZZP Nieuws voor het laatste ZZP Nieuws.

Offline netwerken effectiefst
Offline netwerken is daarnaast bezig aan een opmars: de zzp’er besteedt wekelijks 8% meer tijd aan offline netwerken, waaronder borrels, bijeenkomsten en verenigingen.

Hele bericht · Bron: Deondernemer / Ziggo · 19/4/2016

Deel dit bericht via: